Uwolnij potencjał
twojego dziecka w SP 155

os. 2 Pułku Lotniczego 21, 31-869 Kraków

tel. 12 647 10 08, sp155krakow@o2.pl

Ostrzeżenie
  • Update: Could not open update site #50 "Akeeba Backup Core", URL: https://cdn.akeeba.com/updates/pkgakeebacore.xml

 

     


Projekty etwinningowe zrealizowane w SP155 w roku szkolnym 2021/2022

  • Christmas Greetings Project Eriki Jabato z Hiszpanii – wysłaliśmy kartkę świąteczną do 15 szkół w Europie:

Klasa 1b do Turcji

         3b do Włoch                  6c do Estonii            4b do Grecji

         2c do Armenii                5b do Niemiec         6a do Macedonii

         2d  do Portugalii            2a do Estonii            6b  do Turcji

         2b do Włoch                   4a do Chorwacji      5c do Grecji na Kretę

         3c do Włoch                    1c do Grecji             3a do Włoch

W każdej kartce wysyłaliśmy napisane po polsku życzenia – Wesołych świąt  i szczęśliwego Nowego Roku. Otrzymaliśmy kartki z tym samym tekstem , ale w języku nadawcy.

  • Christmas Cards Project Alżbety Smahowej z Czech. Projekt prowadziły w klasie 3c panie E. Mirek i J. Dyląg-Zawadzka. Każdy uczeń własnoręcznie wykonał kartkę świąteczną, napisał życzenia i krótkie informacje o naszych zwyczajach świątecznych. Kartki wysłano do uczniów z Czech, Słowacji, Włoch i Turcji.
  • Christmas Cards Project Michelle Albalat z Hiszpanii (Barcelona) . Projekt prowadziły w klasie 2a panie E. Mirek i M. Chuchmacz; w klasie IVa pani M.Zięć; pan M. Kosowski w aspektach IT. Każdy uczeń napisał po angielsku o sobie, swoim hobby, kraju i wysłał na platformie etwinningowej, potem na zrobionych przez siebie kartkach przesłał życzenia po angielsku do ucznia w partnerskiej szkole. Uczniowie kl 2a nakręcili  filmiki o sobie i o szkole w odpowiedzi na otrzymane filmiki z Barcelony.
  • Project about Healthy Lifestyle M. G. Martinez z Hiszpanii. Projekt prowadziła w klasie 5c pani K. Klauzner. Uczniowie wykonali prezentacje, filmiki po angielsku, śpiewali piosenki i poznali uczniów ze szkoły z Barcelony. W praktyce wykorzystywali znajomość języka angielskiego.
  • Project Let’s Make up Non Existent Sports K. Budoszowej ze Słowacji. Projekt prowadziły w klasie 5b panie Mazurkiewicz i R. Orłowska, pan M. Kosowski i pani S. Bieniosek w aspektach IT. Każdy uczeń przedstawił się po angielsku na platformie etwinningowej, wziął udział w głosowaniu na wymyśloną grę za pomocą Padlet, zapoznał się z regułami gry w j. angielskim. Finałem było zagranie w grę i przesłanie filmiku do słowackiej szkoły. Uczniowie mogli zobaczyć, jak uczą się w szkole w Starej Bystrzyckiej, dowiedzieć się, jakie mają tamci uczniowie problemy słuchając ich nagranych wypowiedzi. Nasi uczniowie także przygotowali takie wypowiedzi po angielsku i przesłali nagrania.
  • Project Pen Friend Cigdem Sen z Turcji. Projekt prowadziły w klasie 6b panie Mazurkiewicz i D. Kamska, pan M. Kosowski w aspektach IT. Uczniowie napisali po angielsku 7listów na zadany temat do wskazanego ucznia ze szkoły w Turcji lub Włoch. Poznali rodziny uczniów, ich szkolne problemy, tradycje świąteczne, tradycyjne potrawy i ulubione posiłki, narodowe święta, miejsca warte obejrzenia w raju i w okolicy. Wymiana listów odbywała się na platformie etwinningowej.

Projekty do realizacji wyszukała, nawiązała kontakt z organizatorami i pilotowała ich realizację D.Kamska.  

 


Liczby Czasem Dużo Mówią

Uczniowie układają hasła ułatwiające zapamiętywanie cyfr rzymskich. Uczestnicy projektu zapiszą i zilustrują hasła na papierowych plakatach lub w plikach komputerowych (edytor graficzny lub tekstowy). Na lekcjach matematyki i informatyki będą 10 - minutowe prezentacje na temat historii liczb rzymskich oraz ich zastosowania. Następnie zostaną przedstawione wszystkie hasła, które wpłyną na konkurs. Uczniowie będą głosować na hasło, które według nich jest najlepsze. Głosowanie będzie imienne, i wśród uczniów którzy głosowali na zwycięskie hasło zostaną rozlosowane 3 upominki. Autorzy trzech haseł, które uzyskają największą liczbę głosów zostaną nagrodzeni.

(Partnerzy projektu: Iwona Warzecha, Barbara Skomorowska, Mieczysław Kosowski)


Different families - drzewa genealogiczne w języku angielskim

Uczniowie przygotowują drzewa genealogiczne po angielsku. Rysunek może być wykonany na papierze w formacie A4 lub A3 lub w edytorze graficznym lub z wykorzystaniem aplikacji webowych. Poznajemy możliwości platformy TwinSpace. Uczestnicy projektu wybierają najlepszą pracę.

(Partnerzy projektu: Anna Jakubik, Mieczysław Kosowski)


Zaprojektuj i wyślij kartkę

Projekt doskonalący umiejętności programowania w środowisku Scratch i wykorzystanie go do dzielenia się swoimi umiejętnościami. Kartki okolicznościowe tworzone przez uczniów pozwalają na pogłębienie wiedzy o tradycjach.

(Partner projektu: Mieczysław Kosowski)


Math is not problem

Students in the three countries will work on mathematic problem solving.

The aim is to improve the students abilities in mathematical problem solving and their communication of their thinking and solutions. Both problem solving ability and communication is underlined in the curriculums.

(Partner projektu: Mieczysław Kosowski)